6.Sınıf 2.Dönem 6.Hafta Ayıkla Pirincin Taşını

6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

Su Döngüsü

Oyunumuz



Adım1: Başla

Adım2: Erdi Hoca öğrencilerine “Günaydın” der.

ADım3: Erdi Hoca bugünkü dersimizin konusu hakkında açıklama yapar.

Adım4: Erdi Hoca aşağıdaki açıklamayı yapar.

“Bu dersimiz için hazırlayıp size dağıtmış olduğum çalışma kağıdını aşağıdaki etkinliklerden faydalanarak tamamlayınız.”

Adım5: Erdi Hoca Çalışma Kağıtlarını dağıtır.

Adım5: Bitir

 

Çalışma Kağıdı

Farkı Fark Edelim Etkinliği

Farkı Fark Edelim Etkinliği – 1:

Farkı Fark Edelim Etkinliği – 2:

Farkı Fark Edelim Etkinliği – 3:

 

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinlikleri

Aşağıda bulmacalarda piyonu varış noktasına ulaştırmaya çalışacağız. Bunun için sırası karışık olarak verilmiş algoritmaları doğru bir şekilde sıralamamız gerekiyor. Piyon tek seferde yalnızca bir çukurun üzerinden atlayabilir. X’ler aşılamayan engelleri gösterir.

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinliği – 1:

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinliği – 2:

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinliği – 3:

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinliği – 4:

Ayıkla Pirincin Taşını Etkinliği – 5:

Böyle Biçim Ne Bu Hikâye Çalışma Kâğıdı

Bir bütünü oluşturan işlemlerin tamamı parçalardan ve eylem adımlarından oluşmaktadır. Tıpkı algoritmada olduğu gibi. Bir sonuca bir hedefe varmak için bir karar vermek için sürekli ardışık adımları izleriz. İzlemekte olduğumuz bu adımların tamamı o anki hedefimiz, vermek istediğimiz kararımız ya da ulaşmak istediğimiz sonuca yönelik özellikler içerir. Mesela ilk olarak okula geldiğimizi düşünelim, güne okula gelmek için gerekli adımları atarak geliyoruz. Yine benzer adımlarla da eve dönüyoruz.

Şimdi aşağıdaki etkinliğe bakalım. Etkinlik için hazırlanmış olan “Böyle Biçim Ne Bu Hikâye!” akışında anlamsal ve kavramsal yanlışlıklar vardır. Yalnız bu hikâye biraz karışmış. Sözcüklerin yerlerini değiştirerek metni anlamlı bir hâle getirmenizi istiyorum.


Scratch Koordinat Düzlemi

1 yorum

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*